>

Sytuacje trudne


Konflikty 

Konflikt nigdy nie należy do przyjemnej sytuacji. Zwykle towarzyszy mu spore zdenerwowanie, podniesiony ton głosu, czasem także wyzwiska, przypominanie niemiłych sytuacji z przeszłości. Jednak konflikt jest także oczyszczeniem atmosfery, warto więc wykorzystać tę jego właściwość. Zastosuj się do poniższych rad i wskazówek, dzięki czemu o wiele łatwiej i szybciej rozwiążesz sytuacje konfliktowe.

  • Staraj się wyciszyć emocje, dopiero potem rozmawiaj
  • Dokładnie dopytaj, co stanowi problem
  • Zapytaj jak druga osoba chce rozwiązać konflikt
  • Bądź spokojna, miła i przede wszystkim bardzo rzeczowa
  • Powiedz coś miłego drugiej osobie, podkreśl, że zależy Ci na dobrych relacjach

 

Procedury reagowania w sytuacjach nagłych 

Nagłe pogorszenie stanu zdrowia podopiecznej / podopiecznego

  •  Zadzwoń do lekarza rodzinnego, a jeśli to konieczne na pogotowie i przekaż następujący komunikat: Guten Tag, hier…(podaj swoje imię). Ich bin Pflegerin von …(podaj imię podopiecznego). Sie fühlt sich heute nicht gut und braucht ärztliche Hilfe. Bitte helfen! Meine Adresse ist:..(podaj adres)
  • [Dzień dobry, mówi…. Jestem opiekunką….Ona dzisiaj nie czuje się dobrze i potrzebuje pomocy lekarskiej. Proszę o pomoc! Mój adres…]
  •  Zadzwoń do rodziny pacjentki / pacjenta
  •  Zachowaj spokój
  •  Zapisz na kartce swoje obserwacje, zapisz jadłospis dzisiejszy swojej podopiecznej / podopiecznego, zanotuj jakie lekarstwa zażyła pacjentka / pacjent

 

Wszystkie sytuacje nagłe i trudne

  •  Zachowaj spokój
  • Powiadom odpowiednie służby ratownicze: Zadzwoń pod nr 112 i przekaż komunikat o tym, że potrzebujesz pomocy: Guten Tag, hier…(podaj swoje imię). Ich bin in der Gefahr! Helfen Sie mir bitte! Meine Adresse ist:..(podaj dokładny adres)
  • [Dzień dobry, mówi…. Jestem w niebezpieczeństwie. Proszę mi pomóc!. Mój adres…]
  •  Skontaktuj się z nami: Avoria , telefon: 0048 533 996 920,  0048 32 771 71 76

Tagi: ,